יום שני, 17 בינואר 2011

סיכום בלוג הערכה מסכמת


אחת המטלות שהייתה לנו בתהליך הלמידה לתואר שני במרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה במגמת "תקשוב ולמידה" התבקשנו לכתוב בבלוג . בהתחלה הייתה לנו הרבה שאלות מה הוא בלוג ? איך יוצרים בלוג? ואיך כותבים? ומה צריך לכתוב בבלוג? , ד"ר גילה שהיא הייתה המנחה והמלווה לנו בכל שלבים הלימודים נתנה לנו הנחיות וענתה לכל השאלות שהיינו מתלבטים והתחלנו , התחלה הייתה קשה אבל אם אנו מתחילים זה העניין אז אנו יכולים להמשיך , השתדלתי לכתוב רשומות הנוגעות לרוב הנושאים שלמדנו , בחרתי כמה שאפשר נושאים יותר מעניינים בתחום החינוך והטכנולוגיה ועוד , נכנסתי הרבה לרשת לחפש מידע תוך כדי חיפוש גם למדתי הרבה דברים שלא ידעי קודם , רכשתי ידע חדש הוספתי לידע הקודם , וההתעניינות לכתוב רשומות מהחומר שלמדנו עיינתי בחומר הנלמד בעין אחרת הפנמתי את החומר כדי לבחור ממנו את החומר הכי מעניין .סוף סוף הגענו לשלב האחרון בלימודים והתחלתי להוריד את הלחץ למרות שעדיין יש לנו תקופת מבחנים ועבודות לסמסטר האחרון בלימודים אני כל הזמן נזכרת בסיפור שכתבתי בתחילת הבלוג " להניח את הכוס כל יום " . בתהליך כתיבת הבלוג אני כל הזמן חושבת איך אני יכולה לשלב את הבלוג בעבודה שלי כמורה למחשבים ומתמטיקה בבית ספר שאני מלמדת .הוספתי בבלוג כמה קישורים לאתרי מתמטיקה וחומר ומשחקים מתמטיים בשפה העברית לפעמים הופניתי את התלמידים לבלוג כדי שיכנסו למשחקים המתמטיקה היה להם קשה בגלל השפה , לכן החלטתי לבנות בלוג חדש בשפה הערבית הכולל כל חומר קשור לנושא שאני מלמדת ולקשר אותו לאתר בית הספר בפינה של מורה המתמטיקה וכמובן לאתר שלי הנמצא באתר בית הספר כמורה למתמטיקה ומחנכת כתה ה' , ולהרחיב אותו ולנסות ללמוד עוד על הבלוג והפעילות שאני יכולה לעשות בתוך הבלוג , לא יודעת אם יש אפשרות להיות פורום בתוך הבלוג .מהתגובות שקבלתי מאנשים שנכנסו לבלוג במקרה בזמן הדפדוף ברשת התגובות שלהם מעניינת מאוד. היו מחפשים חומר ונכנסו לבלוג במקרה ,התגובה שלהם רצינית ונתנה לי משוב מאוד מעניין וחיזוק כדי להמשיך לכתוב בבלוג ולהמשיך לחדש וללמוד עוד ועוד על הבלוג . לפעמים קבלתי את התגובות דרך המייל ולא דרך הבלוג .בסוף המון תודות לד"ר גילה המנחה שלנו , וגם לעמיתה המלווה פואזייה שהייתה מלווה לי בבלוג וגם תודה לנעמי פורת על ההסבר שנתנה לנו בהתחלה על הבלוג ושיתוף הפעילה בתשובות שנתנה לי כשפניתי אליה בבעיות שנתקלתי במהלך העבודה בבלוג .
בהצלחה לכולם
סהאם עאסלה

2 תגובות:

  1. שלום סיהאם היקרה
    אכן הבלוג היה כלי מעניין שהתייחס להרבה חומר לימודי חשוב, ומעל לכל הוא כלי שיכול לשמש גם את המורים והלומדים להעשרת הידע האישי והקבוצתי שלהם.

    השבמחק
  2. שלום סהאם.
    אני אישית מאוד נהניתי מקריאת הבלוג שלך. אני קוראת אותו אחרי שאני חוזרת משיעורי הומאופתיה והוא ממש טוב. תודה רבה.

    השבמחק