יום שני, 11 בינואר 2010

תקשוב בתי הספר

במסגרת הקורס הערכת טכנולוגיית ידע ל ד"ר קורץ גילה בקשה ממנה להעריך אתר לימודי . בהתחלה התלבטתי איזה תוכנה להעריך יש הרבה תוכניות כמו אופק , גלים ,מנוף , עת הדעת , אבל רוב התוכניות הם לבתי ספר הדוברים עברית ומעט תורגם לערבית ואם תורגמו לערבית התרגום לקוי וגם לא כל הנושאים. יש להם תרגום למשל באופק יש רק מתמטיקה, מדע וטכנולוגיה, חינוך חברתי ואזרחות , ושפה עברית . השאלה שלי ולכל מדרכי תחומי הדעת למה אין עדיין אתרים העוסקים בתוכניות בערבית האם זה תלוי בתקציב , חוסר באנשים מסוגלים, או אין התעניינות בדוברי ערבית ? אני לא חושבת שזאת השאלה האחרונה , כי בתוכנית התאמת מערכת החינוך ל 21 גם הכניסו בתי ספר ערבים וגם הם מעוניינים לעשות שינוי בבתי הספר האלה . בעבודתי כמדרך למתמטיקה ממוחשב בבתי ספר ערבים השייך לתוכנית הזאת , אין לי בעיה רוב התוכניות יש להם תרגום בערבים בנושא מתמטיקה וגם לא קשה ללמד את התלמידים מתמטיקה בשפות אחרות אבל הבעיה היא עם מדריכי תחומי דעת אחרים כמו ערבית עברית אנגלית ..... .
לכן מתעוררת השאלה שוב למה אין תוכניות העוסקות בתוכניות הלימודים לדוברי ערבית ?
דבר שיעזור לנו בתקשוב בתי הספר הערביים ולהתאים אותם לתוכנית "התאמת מערכת החינוך ל21 "

כך נראית הכיתה בתוכנית החדשה

3 תגובות:

  1. אני רואה שאחת הבעיות העיקריות לפי מה שהתייחסת היא בעיית התקציבים כי גם אני סובלת בבית ספרי מאותה בעיה, לכן צריך זמן יותר עד שיתגשם התקשוב במגזר הערבי.

    השבמחק
  2. שלום,אני סטודנט לטכנולגיות למערכות למידה שנה א במכון טכנולוגי חולון.באחד הקורסים התבקשתי לעשות סקר אודות תקשוב בבתי ספר במגזר הערבי בתחום מדעים.התחלתי בעבודה אך לצערי נתקלתי בכמה מנהלים שבכלל לא יודעים על מה מדובר ואין להם מושג מה זה תקשוב. אני חושב שגם המודעות לנושא בקרב מנהלי בית הספר והרשויות המקומיות אחת הסיבות למצב של התקשוב בבתי ספר במגזר הערבי

    השבמחק
  3. שלום לך מאהר
    בתי הספר שנכנסו לתקשוב הם בתי ספר בטמרה שפרעם וסכנין ושתי בתי ספר בעכו אלמנארה ואלאמל אני מדברת על הצפון , ויש גם בתי ספר שהם במגזר בידאי כמו אום אלג'נם ,ובמגזר דרוזי כמו אבו סנאן, ויש גם בדרום . התחילו התקשוב בצפון ובדרום בשנה הבאה לפי דעתי כל בתי ספר צפון ודרום יהיה בתוכנית התקשוב , כי אני עובדת מדריך לתחום דעת מתמטיקה ממוחשב בשלוש בתי ספר בשפרעם ושתי בתי ספר בעכו .לכן אני מעודכנת בעניין . למשל בבית הספר שאני מלמדת בעראבה עדיין לא נכנסה לתוכנית וגם המנהל לא ידיע מה זה תקשוב בתי ספר למרות שאני לפעמים מסבירה לו . מי שנכנס לתוכנית ידיע מה זה תקשוב בתי ספר . אם אתה רוצה עוד מידע אתה יכול לשלוח לי במיל שלי שמופיע בראש הבלוג ואני בשמחה אענה לך
    בכבוד רב סהאם עאסלה

    השבמחק