יום ראשון, 18 באפריל 2010

להניח את הכוס היום

שלום לכם
כל הזמן אני חושבת על העבודות , על המטלות על המבחנים , ואיך לסדר הזמן שלי עם כל זה עד שאגמור את התואר שלי, . קראתי את הספור הזה מצא חן בעיני ,הקל קצת עליי לכן אני מציעה לכם גם אתם תקראו !!!
להניח את הכוס בכל יום
הפרופסור החל את השיעור ע"י הרמת כוס עם מעט מים. הוא החזיק את הכוס לוודא שכולם
רואים אותה, ושאל את הסטודנטים: "כמה לדעתכם הכוס הזאת שוקלת?"
" 50 גרם.. 100 גרם.. 250 גרם..!" ענו הסטודנטים.
"אני באמת לא יודע. על מנת לדעת כמה היא שוקלת עלי לשקול אותה" אמר הפרופסור.
"אבל השאלה שלי היא: מה יקרה אם אחזיק את הכוס למעלה כמה דקות?"
"שום דבר..” אמרו הסטודנטים .
" O K. ומה יקרה אם אחזיק את הכוס כך במשך שעה?" שאל הפרופסור.
"ידך תתחיל לכאוב!" אמר אחד הסטודנטים.
זה נכון. ומה יקרה אם אחזיק את הכוס כך יום?"
"ידך עלולה להתאבן, אתה עלול לחוש מתח עז בשרירים ואולי שיתוק ובודאי תיאלץ להתאשפז בבית-חולים" אמר סטודנט אחר וכל הסטודנטים צחקו.
"טוב מאוד. אך במשך כל הזמן הזה האם חל שינוי במשקל הכוס?" שאל הפרופסור.
"לא.." הייתה התשובה.
"אז מה גרם לכאבי בזרוע ומתח בשרירים?"
הסטודנטים היו נבוכים, תמהים.
"מה עלי לעשות על מנת להשתחרר מהכאבים שאל הפרופסור?"
"תניח את הכוס" אמר אחד הסטודנטים.
"בדיוק!" אמר הפרופסור. "בדומה לכך הן בעיות החיים. תחזיק אותן כמה דקות בראשך וזה דיי בסדר. תחשוב עליהם הרבה זמן ואתה מתחיל לחוש בכאב. אם תמשיך הרבה זמן הם מתחילים לשתק אותך. לא תוכל לעשות דבר"
טוב לחשוב על האתגרים או הבעיות בחייך,
אבל מה שחשוב יותר הוא להניח להם בסיומו של כל יום לפני שאתה הולך לישון.
כך את לא נלחץ, מתעורר כל בוקר רענן וחזק ויכול להתמודד עם כל אתגר, כל נושא שמזדמן בדרכך!
ובכן, אנא, אל תשכחו..
להניח את הכוס היום!!

7 תגובות:

  1. סיהאם , לחץ נובע מחוסר הבנת המצב. כמו כן ישנם גם מצבים נוספים שבהם, לא רק שחסרה לאדם ידיעה, אלא שיש אצלו גם ידיעה שגויה. לדוגמא, כאשר יש לאדם מידע שגוי על בעיה שתתרחש, הוא עלול להילחץ. ולכן בסופו של דבר, ידיעה ברורה משחררת את הלחץ. וזה בעצם אומר, שכדי להתגבר על לחץ, לשם כך על האדם לחפש את האמתאת הידע במצבך. כאשר משהו מלחיץ את האדם, עליו לחפש את האמת, ולשאול את עצמו מה היא האמת, והאם הוא רואה את הדברים כפי מה שהם ... למציאות. ולנסות להבין טוב יותר את המציאות, כדי שהלחץ יעלם.

    השבמחק
  2. סיהאם, תני לי להכיר לך את עצמי : לי קוראים אומימה אני מורה ומחנכת כיתה א' בבי"ס יסודי דנון לומדת לקראת תואר שני,ניהול מערכות חינוך.
    הבלוג שלך מאוד משך אותי הוא עשיר מאוד ומסודר בצורה נוחה לתפעול לכן בחרתי בו.אני מאוד הזדהיתי עם סיפור "להניח את הכוס היום" כי אני רואה את האישה תמיד לחוצה בגלל העבודה הרבה המוטלת עליה גם בעבודה ובבית אז בואו כולנו ביחד ללמוד את המסר ולהניח את הכוס בסוף כל יום כדי להמשיך להתמודד עם האתגרים או הלחצים .
    שוב מאוד נהניתי לבקר בבלוג שלך הוא מאוד לימודי ועשיר ,בוודאי מסביר את השקעתך הגדולה...שיהיה לך המון הצלחה ישר את כוחך.

    השבמחק
  3. אני אנשראח דראושה
    סהאם שלום רב
    מאוד מעניין הבלוג שלך ומקיף המון מידע ואנפורמציה.
    קראתי חלק לא מבוטל ומצאתי הרבה התמקדות בתקשוב והדבר מעשיר את התלמיד בנושא וזה טוב בשביל כל מבקר.
    מאוד אהבתי עבודתיך בבלוג ומאחל לך הרבה בריאות והמון הצלחה בתקשוב ובעבודתך בבית הספר.

    השבמחק
  4. שלום סיהאם
    אני באדרה מנצור סטודנטית לתואר שני ארגון וניהול בחינוך.
    ברצוני להעיר על הבלוג שהוא מושך ומעניין ,עשיר בחומר לימודי, צבעוני.
    מצא חן בעיני המאמר על לא לשכוח הכוס.
    בהצלחה

    השבמחק
  5. שלום סיהאם
    קוראים לי עינאד אני מורה לערבית בבי"ס יסודי בלוד וסטודנט לתואר שני -ארגון וניהול בחינוך.במרכז הלימודים האקדמיים .הבלוג שלך מעניין אך אני התחברתי לסיפור של הפרופסור.
    מאוד מעניין .אני בתור אדם המתעניין ברוחניות יכול להוסיף "שמחשבותיך יוצרות את החוויות שלך" ואנחנו -בני האדם ,נושאים במאה האחוז באחריות את הדברים שקוראים לנו בחיים.
    בעצם הכל מתחיל משם ,במה אתה בוחר לחשוב כי זה עניין של בחירה .

    השבמחק
  6. הי סיהאם,
    קראתי את הפוסט והוא מקסים!!!
    אכן חשוב להניח את הצרות בצד ולחזור אליהן מדי פעם למעט זמן :) ואני בטוחה שגם הפתרונות יבואו בהבזק ובמהירות אם נעשה כך..
    חג שמח לכם
    וכל טוב
    נעמי

    השבמחק
  7. שלום סהאם,
    היה ברור שמהרשומה הזו יש מסר חינוכי ותרבותי, אבל לצערי הרב האנשים לא מתנהגים כמו שצריך לשחרורי הלחץ של החיים, לכן תמיד צריכים הנחיות של פסיכולוגים.
    סיפור מרתק...

    השבמחק